skolan sätter igångi morgon igen...

... och jag har hittat lite pluggtips som jag fått av någon på ifokus, fiffiga sådana:
  • Börja plugga i god tid - så fort du fått reda på att du ska ha prov
  • Mellan två prov måste du minst ha en dag ledigt från pluggande då du kan hitta på något kul
  • Se till att vara ute i god tid så att du slipper plugga fredagar & lördagar
  • Plugga inte allt på en gång, börja med att gå igenom allt och skriv sedan ner vad du ska kunna. Dela sedan upp det och ta en bit varje dag
  • Dom två sista dagarna innan provet ska endast vara repetionsdagar
Jätte bra tips tycker jag, något man borde börja med kanske? Jag brukar vanligtvis börja plugga två dagar innan provet. Jag ska i alla fall försöka med detta!

Har ni några bra pluggtips?



Kommentarer
Postat av: Carrou and the Bird

Sv: Nej eller hur ;)

Åh hoppas det går bra att börja skolan igen! :D kram

2010-01-10 @ 20:28:41
URL: http://carrou.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0