En liten novell


Idag köpte jag en svart långklänning i lite glansigt material som går omlott vid brösten inne på Rut. mfl. för 400 kr. Ska på galamiddag på lördag så var illa tvungen att köpa en så denna får duga, blir nog fin fint med silver smycken. Kanske kan ha den på nyår också med de läckra silvriga skorna i några inlägg ner

Har vart i Göteborg idag och kikat på en mässa med en massa olika universitet och utbildningar bara för att inse att jag inte har en aning om vad jag vill göra med mitt liv. Jag vill ju bli djursjukvårdare men snittet för att komma in där ligger på 20,någonting så det känns rätt kört. Annars har jag inte en aning, kläder, tidning eller nått kanske men vet inte vad. Vet att det inte är någon brådska att bestämma sig just nu men jag vill vakna upp i morgon och känna att AAAHHHAA det här vill jag utbidlda mig till, stor chans? Nej.
Jag har alltid velat åka till USA och jobba som au-pair ett tag men idag sa dem att man behövde vara borta ett helt år, hade något med visum att göra, och det känns länge. Om man inte går via någon organisation utan fixar själv så är det väl mer valmöjlighet med tid men det känns inte så säkert. Hade jag inte haft mina hästar så hade de vart en annan sak, har inte så mycket som håller mig kvar här förutom familj & vänner (vilka förhoppningsvis finns kvar när jag kommer tillbaka) men jag kan inte direkt dra och lämna hästarna hux flux ett år. Sushi fölar ju förhoppningsvis i maj och jag vet inte om jag vill/kan behålla den fölungen. Skulle ju alltid kunna sälja den, betäcka Sushi igen, låta henne gå hemma och låna ut Fiona. Men jag vet inte, det känns inte så roligt att åka härifrån i ett helt år, man missar ju hur mycket som helst här samtidigt som man får så sjukt mycket erfarenhet och upplevelser. Man kan ju åka någon annan stans, exempelvis Australien, då behöver man inte vara borta så länge men USA lockar ju allra mest.
Så mycket tankar just nu som jag bara vill ska vara klartänk!

För övrigt spyr jag lite på mig själv, har blivit hel kass på att planera & prioritera grejer igen, lägger inte ner särskilt mycket tid på skolan vilket verkligen är KORKAT då det är slutspurt, har fallit i sockermissbruket igen, tänker för mycket på saker jag inte ska tänka på och bla bla bla. Är inte särskilt tillfreds med mig själv varken psykiskt eller fysiskt just nu vilket också är KORKAT.
Har svenska natinella muntligt i morgon och ska prata om "Vår tid är nu" & "Carpe diem" - vad betyder uttrycken, så jag har börjat skriva lite på det och skriver saker som jag själv inte följer, hur svårt kan det vara att ta tillvara på alla dagar, stunder och ögonblick och bara njuta. Varöfr fokusera på dåliga saker och göra sånt som gör att man känner sig dålig?

I helgen ska jag upp till Täby för att lyssna på föreläsningar om hur man uppfyller och når sina mål & drömmar i livet, bo på hotell och gå på galamiddag. Detta med en massa härliga hästtjejer så det kommer blir bra, hämta lite inspiration & motivation förhoppningsvis.

Snipp snapp slut så va sagan slut

Nu ska jag försöka skriva klart svenska åtminstonde och läsa lite i min engelska bok, har fastnat i OTH igen så är svårt att hålla sig därifrån...

Kommentarer
Postat av: Originalet

Svar:

Haha, va! Hade nog en av de fulaste dagarna i mitt liv igår... Usch. Men varför sa du inte hej eller något då? :)

2011-11-11 @ 11:52:56
URL: http://originalet.net
Postat av: CELINAS NEW YORK

Hejhej!



STÖD EN FATTIG MODESTUDENT I NEW YORK! :)



Köp en RING från MARC BY MARC JACOBS!



200 kr/st + julklappstips + mängdrabatt + fri frakt!



Första lass åker med min kompis hem till Sverige redan i morgon, därifrån de sen postas. Nästa lass blir inte förrän om 3 veckor.



Så beställ senast IMORGON BITTI!



http://celinas.se/2011/october/saljes-marc-by-marc-jacobs-nemo-nisi-mors-ri.html



Ha en mysig helg!



Celina.se

Postat av: Tina

så snygg du kommer bli!!

kram

2011-11-11 @ 19:48:47
URL: http://tinazpicaboo.blogspot.com
Postat av: Originalet

Svar:

Hm ja, det minns jag lite lätt! Kunderna nästan går ihop i varandra, det är massa snygga unga tjejer varje dag i Lush... Haha!

2011-11-11 @ 19:49:26
URL: http://originalet.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0