Lovebomba dig själv!

Fredag idag vilket för de allra flesta betyder att jobbveckan är över, min är det tror jag men jag känner mig som en död sill ändå. Fredagsfeelingen infinner sig korta stunder men jag känner mest för att lägga mig och sova, när mobilen har laddat klart så ska jag hoppa i träningskläderna och ta en lång promead för att vakna till lite istället. Det får nog för ovanlighetens skull bli en lugn fredag, morgondagen är ju ändå fullspäckad. Jag delar med mig av sex tips som gör lördagen lite goare, enjoy!
Börja bra:
För att du ska orka med allt vad lördag innebär (i mitt fall hästarna, städning, kalas, tårtbakning, lite mer städning och en riktig jäkla brakfest) så är det viktigt att du börjar dagen bra. Se till att få åtta långa sovtimmar utan att sova bort halva lördagen, = lägg dig i tid idag. Gör en brakfrukost som du kan sitta och njuta av utan att behöva stressa iväg till jobbet!
Feel-good-klä dig!
Tighta snygga kläder i all ära men eftersom det är lördag så kan du njuta av att mysa runt i slappa myskläder. När kvällen närmar sig och du känner att du inte riktigt kommer trivas i klänningen som du lagt fram, hoppa i favvojeansen, dra på dig en glittrande partytopp och kliv i heelsen, voila!
Luft-boosta lungorna!
Du vaknar upp sömndrucken och tänker att du nog kan slå till på tio timmars sömn, tänk om! Hoppa istället i träningskläderna, stoppa hörlurarna i öronen och ta en powerwalk/joggtur/cykeltur/promenad i den friska höstluften. Du blir garanterat piggare av det än av att sova tio timmar, + att du börjar dagen på bästa sätt!
Fräscha upp med frukt!
Sugen på något fräscht? Skär ner dina favvofrukter, tillsätt en näve frysta bär, lite goda frön och lite yougurt så har du en god frukost eller ett smaskigt mellanmål!
Helglyx för fossingarna!
Du har sprungit på dem hela veckan så nu är de värda ett fotbad med lite efterföljande predikyr! Börja med ett fotbad med ett fräscht fotsalt i, fila bort alla snuskiga förhårdnader och massera fötterna med fotsalva. Avsluta med att lacka naglarna i någon uppiggande färg!
Knoppa lite!
Känner du dig trött trots åtta timmars sömn? Ta en lite powernap på 20 minuter innan du hoppar in i duschen och förbereder dig för kvällens bravader. Men inte mer är 20 minuter, då är risken stor att du bara blir tröttare!

Kommentarer
Postat av: Ida

Tack för tips / pepp :D

Svar: Roligt att du gillade det!
jjennnyys.blogg.se

2012-11-02 @ 22:56:16
URL: http://vintersaga.blogg.se
Postat av: Linii

Återigen jättebra tips! :) Bra att någon tar upp sånt här!! :D

2012-11-03 @ 12:16:56
URL: http://liniiplace.blogg.se
Postat av: anna

bra tips! ;D

Svar: Tackar :)
jjennnyys.blogg.se

2012-11-03 @ 12:35:16
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se
Postat av: ♡ E L I N M A T T I L A

Bra tips!

Svar: Roligt att du gillade dem :)
jjennnyys.blogg.se

2012-11-06 @ 16:35:17
URL: http://elinmattila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0