Det snurrar

Jag har sju tusen saker som snurrar runt i min skalle just nu! Jag har fått för mig att jag vill flytta, jag som har trott att jag aldrig skulle kunna trivas i en lägenhet. Jag känner att det är dags att pröva något nytt och stå på egna ben lite, det är ju aldrig fel? Små detaljer som är lite knepiga är mina tre marsvin som jag inte gärna vill dela lägenhet med + mina tre hästar som jag måste hysa in någonstans. Har inte jätte stor lust, eller eknomi till, att åka två mil enkel resa för att komma till stallet.
 
Sen har jag ju funderat på att åka till USA ett år nästa sensommar/höst och då känns det ju lite onödigt at flytta innan det. Men det är som sagt bara funderingar, vet inte riktigt om jag klarar av att vara borta ett helt år, har funderat på au-pair det är därför jag måste vara borta ett helt år i sådana fall.
 
Jag blir helt mindfucked av alla tankar och funderingar om en himla massa saker just nu. Hur gamla var ni när ni flyttade? Har ni några bra tips, saker som man bör tänka igenom extra noga? Om ni nu har flyttat :)

Kommentarer
Postat av: jenny

Vänta med att flytta!Passa på att spara lite pengar istället och åk sen till USA och plugga eller jobba. Jag har själv jobbat som au pair i USA och det är något jag aldrig har ångrat, det är det bästa jag har gjort EVER!

Svar: Tack för din kommentar! Du får jätte gärna berätta mer om ditt år i USA, hur det var, vilken organisation du åkte med, tips osv. Antingen här eller skicka ett mail till mig på [email protected], tack på förhand :)
jjennnyys.blogg.se

2012-10-24 @ 16:03:49
Postat av: Tess

Superhärliga inspobilder! :) Kram

Svar: Visst är de :)
jjennnyys.blogg.se

Postat av: Annster

Ja, inte är det lätt! :(

Tack för tipset. Lät inte dyrt. Trodde de skulle kosta betydligt mer :)

Svar: Ja fast det är ju body spray, parfymerna ligger från 300 kr och uppåt :)
jjennnyys.blogg.se

2012-10-24 @ 19:19:16
URL: http://annster.se
Postat av: Rebecca

Hej, Jag flyttade hemifrån i samband med att jag började plugga i Australien efter gymnasiet så jag var 19år då. Jag ångrar inte att jag åkte, det var en helt underbar upplevelse och jag träffade många nya roliga människor. Jag tycker personligen att det är väl värt att prova på de saker man blir sugen på, man måste ju inte stanna hela tiden, det går alltid att åka hem igen... det går alltid att tänka om och prova igen, anser jag iaf :-)

Svar: Tack för din kommentar! Som du säger är det värt att prova, skulle det bli helt jätte fel så kan man ju alltid ånga sig och åka hem igen :)
jjennnyys.blogg.se

2012-10-25 @ 09:53:21
URL: http://bexta.blogg.se
Postat av: Jazmine

Jag var 16 när jag flyttade hemifrån för att studera i en annan stad, så bodde på internat och var hemma på helger. Sådär på riktigt flyttade jag hemifrån när jag flyttade till Paris som 19 åring för 5 månader. det var något av det roligaste och mest berikande jag har gjort i hela mitt liv så jag skulle säga att vänta med och flytta och res när du inte har en lägenhet/hus att betala för. Jag flyttade till egen lägenhet för ca två år sen nu och ska troligen på utbyte nästa höst till USA, Australien eller Europa någonstans och min enda concern är lägenheten, alltså vad jag ska göra med den osv. Men jag anser att det löser sig! Och din situation skulle jag också säga att om du är osäker om du vill vara ett år eller inte så du kan se det sen och se vart livet för dig :)

Kika gärna in min blogg :) http://cupidjazmine.bloggspot.com

Svar: Tack för din kommentar! Ja det är nog kanske smartast att vänta med att flytta tills jag har listat ut hur jag vill göra, annars blir det bara extra problem sen kan jag tänka mig. Ja det är väl bara att kasta sig ut där och se hur man klarar sig :)
jjennnyys.blogg.se

2012-10-25 @ 10:11:48
URL: http://cupidjazmine.blogspot.com
Postat av: Jenny

Åh jag är ju flyttgalen just nu så jag kan allt prata flytt om du vill det! :D
Jag flyttade hemifrån när jag var nitton. Ville komma bort, men inte för långt bort och tänkte att ska jag ändå flytta kan jag lika gärna ta tag i pluggandet på en gång. Så det gjorde jag.
Nu ska jag flytta för andra gången. Mitt tips är att tänka ut om du kommer klara att bo ensam. Jag ville det absolut inte och flyttade därför ihop med några vänner. Nu andra gången flyttar jag ju med Filip så jag är fortfarande inte ensam (även om jag nog skulle klara av det bättre nu än för ett år sedan). Mitt andra tips är BOSTADSKÖ!!!! Vet inte hur det ser ut där du bor men här måste man ha stått i bostadskö i fyra år för att ha en chans att få en lägenhet från tex hyresbostäder. Som tur är finns det privata hyresvärdar och det var hos en sådan Filip och jag fick napp :) Annars är tipset att börja samla på sig nödvändiga saker som kastruller, vattenkokare, kaffebryggare mm så det inte blir så himla mycket utgifter när det väl är dags.
Och det sista tipset är: följ din magkänsla och tänk igenom allt du vill utan att överanalysera, haha. Då kommer allt lösa sig!

Svar: Tack för svaret goding! Ja ensam skulle jag nog klara av att bo, blir inte jätte mycket tid hemma om man jobbar + har stallet & tre hästar heller för den delen. Någon bostadskö finns det nog knappt i vår lilla stad hihi, men bra att tänka på om man vill flytta till någon större stad! Ska se till att önska mig lite flytta-hemifrån-prylar i julklapp, har endel redan. Men ditt sista tips är nog ändå det bästa hihi :)
jjennnyys.blogg.se

2012-10-26 @ 09:02:35
URL: http://jennystoa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0