Svar på kommentar

Fick en kommentar från Emelie (vet inte om det är min Emelie eller någon annan hehe)
Hejhej!
skulle inte du kunna lägga upp bilder på hur du bor? :)
 

Svar:
Det hade jag gärna gjort men min familj vill inte att jag lägger upp bilder på hur vi bor eller barnen, jag hade kunnat göra roligare inlägg om jag hade fått göra det (men självklart förstår & respekterar jag det). Men jag kan ju alltid föröka beskriva hur vi bor även om det inte är alls lika kul. Jag tror att jag bor ganska unikt för att vara au pair, jag har fått uppfattningen om att de flesta au pairer bor i villaområden eller städer, jag bor mitt ute på vischan och har 20 min till närmsta affär (alltså precis som det är hemma i Sverige där jag bor). Huset ligger cirka två kilometer från vägen, avskiljt utan några grannar, det ligger jätte fint uppe på en kulle. På nedervåningen är det en öppen planlösning mellan kök & vardagsrum, det är ingen ovanvåning där över så det är super högt i tak, På nedervåningen är det tre sovrum, föräldrarnas (+ ett stort badrum och två walk in closets), lillans och lillkillen (+badrum & walk in closet) och så är det tvättstuga också. På den ena övervåningen är de andra två barnens sovrum, ett badrum samt förråd. På min övervåning är det ett tv-rum, kök, mitt sovrum och ett badrum. Det är en till tjej som jobbar här så hon sover i tvrummet och så delar vi badrum, men det funkar bra. Jag älskar hur min värdmamma har inrett, annorlunda mot vad jag är van vid men väldigt fint! I trädgården finns det en lekplats med gungor, klätterställning och rutschbana, två olika linbanor och en studsmatta. Cirka två hundra meter från huset ligger deras gym och en lada. Det finns fyra hästar, tre hundar, katter och en massa råddjur som dom föder upp. Sen har dom en ranch som ligger cirka 35 min från huset, där finns det en massa massa råddjur, en liten stuga som man kan övernatta i och stora härliga ytor att rida på. Och så har dom ett hus i ett område vid en stor flod cirka 30 min från huset. Det huset har nedervåning med bäddsoffa, badrum och litet kök. Övervåningen har två sovrum och två badrum, kök och tvrum, plus en stor balkong. Och på baksidan är det en pool, ett soldäck och så floden som man kan bada i. Och så har dom båtar (vattenskidor, wakeboard & tub), vattenskoter, fyrhjulingar och dirtbikes. Så jag trivs som fisken i vattnet och får aldrig tråkigt. Jag hade nog aldrig stått ut med att bo inne i en stad, i ett hus med en miniträdgård i ett år, jag hade klättrat på väggarna. Man tröttnar på att shoppa, fika och gå omkring på asfalt ganska snabbt, eller jag gör i alla fall!
Hoppas att det svaret gör dig nöjd, även om du hade velat se bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0