Fixelifix

Idag har jag vart i stan och uträttat ett hemligt ärende hehe. Nu har jag precis suttit en timma med min körkortskurs, blev upplyst häromdagen att man bara kan köra på sitt internationella körkort här i tre månader (jag har kört på mitt ett år...). Så när jag åkte hit så beställde jag ett internationellt körkort som är giltligt ett år, vad jag uppfattade av CC var att man bara behövde skaffa en delstatslicens om värdfamiljen tyckte att man behövde det, vilket min inte gjorde. Så sa dom andra svennebananerna i söndags att man bara kan köra på den internationella i tre månader, oooops. Körkortet är ju ett skämt här typ, jag tar en onlinekurs på sex timmar med ett prov för 37 dollar, så lite över 200 kr. Dessutom får man göra om provet två gånger om man misslyckas utan att betala extra. Och uppkörningen är runt 20 dollar, så under 500 kr för ett körkort.
Så här mycket svettas man när man joggar här haha, och detta var en kort tur ändå!
 
Börjar inte förens fem idag så ska läsa lite Solo innan jag köttar på med körkortet igen, vill bli färdig så snabbt som möjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0