2014

Så nu är det 2014, det känns konstigt, dels för att jag firade in det nya året i ett nytt land utan mina vänner och dels för att jag tappar dagar och datum här. Har ingen större koll på vad det är för dag eller datum här för alla dagar är ungefär de samma ändå, hemma i Sverige var det alltid full rulle på helgerna och alltid saker att se fram emot. Och det är det ju här med men på ett annat sätt, jag hade massa mer måsten och ansvar i Sverige, här flyter jag mest med. Jag får lön en gång i veckan, jag hänger med familjen osv. Hemma var det alltid ett pussel att få ihop hästarna, hjälpa till hemma, vänner, jobb, budget, djuren, familjen osv, vilket gjorde att jag hade massa mer viktiga datum och passa, aktiviteter som återkom samma dag varje vecka osv. Jag trivs ju verkligen jätte bra här samtidigt som jag längtar hem till livet i Sverige med allt vad det innebär, speciellt mina vänner. Inte så att jag vill åka hem, hatar att tänka på hur jobbigt det kommer bli när den dagen kommer, men bara att allt har sin tid. Jag har snart vart här i fem månader vilket är helt galet, och för varje stund & dag blir jag mer & mer fäst vid familjen. Jag tänker inte så mycket på framtiden när jag är här, lever i nuet och njuter av den här upplevelsen. Men förr eller senare ska jag ju tillbaka hem, vad ska jag då göra? Det enda jag vet säkert är att jag har tre hästar och kommer bo med mamma & pappa. Ska jag gå tillbaka till mitt gamla jobb? Ska jag spara pengar för att flytta? Plugga? Vad vill jag jobba med? Och tusen andra saker, så mycket som rör runt i mitt huvud så jag orkar inte ens tänka på det. Jag har fått frågan ett par gånger det senaste, om jag kan tänka mig att stanna här. Och svaret har varit att jag trivs och man ska väl aldrig säga aldrig. Men visst kommer jag tillbaka hem till Sverige!
Men vad är planen för 2014 då? Det vet jag knappt själv, det enda jag vet med säkerhet är att jag kommer stanna med familjen till 11 augusti och sen har jag en resemånad här. Eller vet jag det säkert? Jag kommer ju ha möjligheten att förlänga, vilket inte funkar praktiskt som det ser ut nu, men familjen vill att jag förlänger så länge jag kan, och man ska ju aldrig säga aldrig. Så näe det var ingen säkerhet heller. Men under tiden jag är här ska jag se till att fortsätta njuta av varje sekund, ta alla chanser till att prova nya saker, skaffa nya vänner, tillbringa tid med min underbara familj och inte tänka för mycket. För det har jag en förmåga att göra, tänka för mycket, tänka på hur det kunde ha vart om jag hade gjort annorlunda, dagdrömma och vara i min egna lilla värld. Men med största sannolikhet kommer jag komma hem i mitten av september någon gång, då ska Fiona & Sushi komma hem. Lilla Fiona ska hållas i trimm, jag & Sushi ska kicka igång och träna dressyr & hoppning. Sensation ska påbörja sin inridning & inkörning, marsvinen ska komma hem och gosas med och jag ska skaffa en stallkanin. Troligtvis kommer jag gå tillbaka och jobba på hemtjänsten i ett tag, något som kan låta väldigt tråkigt med jag trivs verkligen där, har man inte jobbat med människor så kan man inte sätta sig in i hur mycket det ger tillbaka. Jag ska ta igen en massa förlorad tid med min gammelfarmor, vänner, familj & släkt. Jag ska ha möte med en studievägledare som kan hjälpa mig att räkna ut vad jag har för olika valmöjligheter med framtida studier osv. Jag ska få ordning på mitt nya rum och en walk in closet, rensa bland alla gamla kläder, sortera allt mellan himmel & jord. Något som jag saknar galet mycket är mina vänner, vi tillbringade så himla mycket tid med varandra, speciellt under sommaren. Och man blir så beroende och fästa vid varanadra, fem månader isär känns som en evighet. Skypade i alla fall lite med dom igår när dom allihopa var samlade och firade nyår, mitt i allt började mina tårar spruta haha, vill bara kunna krama om dom allihopa. Men några av dom kommer hit i april, längtar så att jag spricker. Jag har allid en lista med mål som jag gör i böjan av ett nytt år, har inte vågat kolla på 2013 men har en ganska stark känsla av att det mesta inte är avbockat, och det är ändå inte orealitstiska saker haha. Men ska såklart göra en för 2014 också, men dom är alltid hemliga. Men en sak kan jag säga till mig själv och alla där ute inför 2014, man ångrar bara chansern man inte tog! Med dom orden avslutar jag det är luddiga inlägget.
 

En lten sammanfattning från 2013 i bilder, musiken verkar dock inte vilja funka!


Kommentarer
Postat av: Sanna

ååå jag är så jävla sugen på att flytta till usa, trivs du bra där ?

2014-01-02 @ 10:30:05
URL: http://thehighissue.com/sanna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0