long time

Har haft en liten välbehövlig fixarkväll, väldigt nödvändiga tråkiga saker som städa ur handväskan, rensa plånboken, ja sånt som man aldrig riktigt orkar göra. Så nu är plånkan 163843 kvitton lättare och handväskan är urstädad. Fick en glad överraskning när jag kollade kontot och såg att skatteåterbäringen redan hade kommit, trodde att det skulle ta några veckor till, vilken lättnad hehe. Har kladdat ner lite viktiga datum i kalendern och försökt hitta några klasser jag kan ta (känner EFF´ Cultural Care), och det känns kört för jag vet inte ens vad jag letar efter och får ingen hjäp, och jag måste vara klar med dom innan 10 juli, känns hopplöst. Mailade i alla fall ett college och CC (för 511 gången) för att se om det går att lösa. Det måste lösa sig på ett eller annat sätt! Fredag den 13 juni är sista dagen för min förläningsansökan men jag har bestämt mig för att lämna besked nu på fredag, jag har fortfarande inte en aning om jag ska göra sex eller nio månader. Så ska sitta och jämföra lite för & nackdelar, fylla på min to do list och tömma telefonen på bilder innan jag släcker lampan.
 
Dagen har vart lugn, jobbade bara mellan 12-17, åkte och handlade mat med lillan, sen tog hon en nap och sen lekte vi lite. Gick och borstade på hästarna när jag hade slutat och skrittade Chilly en runda (90 F här så man svettas ihjäl utan att göra nått), han var förvånatsvärt lugn, trodde han skulle vara som en bomb när jag tog ut han utan sällskap men det gick bra. Vi övade lite på att öppna och stänga grind, gick väl sådär haha, en otålig & ringrostig häst och en pilot som inte riktigt har koll på vilka hjälper hästen svarar på, men tillslut fick vi till det.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0