Tre månader

Idag var det tre månader sedan jag flög från Sverige, har redan gjort 1/4 av mitt år, fattar inte vart tiden har tagit vägen. Jag saknar min familj, mina vänner och mina djur men jag saknar inte Sverige och hemma. Jag trivs bättre med det här klimatet, längre och varmare sommar, våren & hösten här är som en bra sommardag i Sverige. Och jag har kommit på hur dyrt allt faktiskt är i Sverige haha! Jag är så glad över att jag bestämde mig för att åka, vet att både min familj och några av mina vänner nog trodde att jag aldrig skulle komma iväg, men här sitter jag på andra sidan jordklotet. Det är konstigt att tänka på; att jag aldrig hade fått lära känna den här familjen, inte ens vetat att de existerade om det inte vore för att vi hittade varandra genom Cultural Care (som förövrigt är en kass agentur har det visat sig!). Och jag är så glad & tacksam för att vi hittade varandra, jag och min lilla extrafamilj. Och jag vet redan nu hur sjukt jobbigt det kommer bli att lämna dom när den dagen kommer. Eller nej förresten, kan nog aldrig ens föreställa mig hur jobbigt det kommer bli. Men det är bara att njuta och ta tillvara på varje dag, vem vet om jag stannar i två år istället, eller hittar lööööööve of my life och blir kvar för evigt. Näe nu skämtade jag, fast två år är inte helt uteslutet, inte heller att jag blir nerkärad i en cowboysare. Men en sak är säker, jag kommer hem om nio eller tio månader, tiden får utvisa om det blir för att flytta hem eller om det blir för att förlänga visumet!
 
De två som det är allra jobbigast att vara ifrån, min fina underbara gammelfarmor  och min fina underbara allra bästaste vän Ellen. Och nej, det är inte ens någon idé att försöka förklara vad dom betyder för mig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Får en klump i magen när du säger att du kanske stannar ett år till! Vet inte ens hur jag ska klara mig ett år utan dig. Började storgråta när jag såg bilden på dig och mig, hur fånigt som helst kanske, men jag saknar dig så jag tror jag dör. Hoppas verkligen jag ska kunna komma och hälsa på dig snart!


Svar: Fina underbara du!!!! Saknar dig så att hjärtat går sönder, men vi ses förhoppningsvis ganska snart. Du är bäst!!!!!!
jjennnyys.blogg.se

2013-11-12 @ 18:25:26
Postat av: Malin

Jag trodde nog typ aldrig att du skulle komma iväg (!), inte jag heller för den delen :) Om det visar sig att du vill stanna ett år till så kan Sensation bo hos mig så att hon lär sig att bli häst ;)

2013-11-16 @ 13:37:19
URL: http://mullesdrommar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0