livstecken

Jag är vid liv och allt är bra. Familjen är trevlig och barnen är gulliga, har mest hand om ett- och fyraåringen (som är ett riktigt busfrö...). Idag har jag vart här en vecka och på söndag har jag vart hemifrån två veckor, tiden springer iväg. Det svåraste är språket, jag förstår det mesta dom säger men när jag själv ska prata är det svårare, är ju inte alls van vid att prata engelska men det ger väl sig efter några veckor. Värdmamman tycker att jag är tyst av mig haha, alla som känner mig vet att det är raka motsatsen mot vad jag brukar vara. Men som sagt det ger sig nog när man kommer in i språket och lär känna familjen bättre. Vill jätte gärna lägga upp bilder på hur jag bor och så, det är super fint, och på barnen men familjen vill inte att vem som helst ska kunna se deras hus, barn osv så det får man förstå och respektera. Jag är klantigt delux som åker iväg utan en dator och med en dålig kamera och mobil haha. Men får införskaffa det så snart som möjligt så att jag kan visa er vad jag gör på min fritid osv. När jag skaffar mig nått att göra haha, just nu orkar jag inte göra så mycket mer än jobba, greja med hästarna och sova, tror att det är värmen och alla nya intryck som tar kål på mig. Måste skaffa någon som jag kan umgås med också, vilket är det svåra när man bor mitt på vishan. Men det ger väl sig förhoppningsvis om ett tag också. På söndag ska jag på min första au pair träff, vi ska ut och äta och åka skridskor, inte det roligaste men jag får träffa lite folk i alla fall. I kväll ska vi åka till deras strandhus och stanna tills på söndag, det ska bli roligt. Måste förbi en affär och köpa en hårtork också haha, har sett ut som en slickad katt sen jag kom hit när håret får självtorka. Hörs om några dagar hihi!

Kommentarer
Postat av: Tove

Låter toppen!! :D
Och det där med att du är trött är inte konstigt alls, jag tror du kommer höra fler som säger samma sak på din au pair-träff!
Juste, ett tips, skriv ner någonstans vad du gör och hur du mår (bara för dig själv), det är kul att ha när du kommer hem sen igen :)
<3

Svar: :) börjar bli bättre med tröttheten nu! Hihi har en dagbok :) Kram <3
jjennnyys.blogg.se

2013-08-26 @ 09:12:33
Postat av: Ellen

Roligt med lite livstecken här på bloggen med! Jag sitter och längtar tills du ska sluta för dagen så att du kan ringa mig på skype! ska bli härligt att prata ikapp lite sen sist. saknar dig min vän, njut till max där borta i värmen! <3

Svar: <3
jjennnyys.blogg.se

2013-08-29 @ 22:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0