Min garderob

Nu så ska ni få hjälpa mig att sätta ihop outfits & ge min inspiration! I kväll ska jag på fest med kompisar så förslag till det önskas! Bilderna är inte de bästa tyvärr, med en kass kamera, en kass jenny och paint så blir de som de blir! Flertalet av kläderna & accesoarerna använder jag inte...

Baslinnen från vänster: lila, vitt, cerist & ljusrosa


Jeans från vänster: trashade ljusa, stentvättade, mörk blå, svarta & ljus blå. Samtliga är smala eller stuprör


Linnen från vänster: Orange/vitt randigt, rött (ganska kort), rosa (oversize), rosa (kort, behövs ett längre under), turkost/blått med tryck, svart omlott, silvrigt halterneck


Tights mm från vänster: leggings i jeansinimitation, svarta stickade, svarta blommönstrade, paljett, gråa, skinimiterade, gröna (haha har aldrig använt) strumpbyxor, blå (fick av min gammle farmor på 90 bast, aldrig använt), gråa benvärmare, svarta benvärmare & mörkblå knästrumpor stickade


T-shirts från vänster: Svart tisha, rosa tisha, svart/vit randig, svart med lite knappar, grön med lite knappar


Kjolar från vänster; blå puff kjol (och då snackar vi puff), svart i skinimitation (framifrån, bakifrån & på)


Klänningar från vänster: Svart fodral, bladig pluffsig, vit med mönster, kort jeans. Inga som passar nu i kylan ;) förutom den svart till fest då


Tröjor från vänster: Grå med mussepigg, kort aprikos, grön stickad med luva, blå tunn, vit tunn, blå colletröja, svart kofta, vit "bolero" (gammal som i tusen år) fram & bak, svart grovstickad, grön stickad, rosa stickad, svart stickad


Skjortor från vänster: svart/vit/lila herr, röd/svart/vit herr, blå/vit herr, ljusblå/vit randig, två vita oversize, vit oversize (ska sys in)


Västar från vänster: blå halterneck, grå/brun (haha gammelfarfars)


Tunikor från vänster: aprikos/rosa tajt nedtill, grön med blommor, leopard (fest)


Långa tröjor från vänster: gul rynkig nedtill, grön/svart randig


Jackor från vänster: jeansjaka, "parkas" vår, skinn vår/sommar/höst/fest, röd vinter, grå vinterkappa


Sjalar & halsdukar: lila leopard sjal, grå/svart/vit halsduk, vit/röd halsduk, sjal med betsel, ljus sjal med mösnter, blommig sjal
Skärp från vänster: vitt sidenband, svart sidenband, svart brett, svart smalt, vitt lack, rosa smalt


Väskor från vänster: svart (ska pimpas med guldiga nitar), lila, Elin kling påse, svart stor 8söndrig men jag funderar på att rusta upp den)


Portfölj väska med läckert innerfoder


Svart påsväska


Silvrigt halsband


Pärlhalsband i rosa, lila, blått, vitt


Armband i trä, nitar & blommigt


Halsband: liten sten, blomma, tro, hopp & kärlek i två storlekar, silvrig sten


Örhängen: rosa, silvriga stenar, gröna hjärtan, rosa plastpärlor, katter, skor, blåa hjärtan, rosa pärlor på brunt


Halsbandshängen: rosa hjärta, silvrigt hjärta, blå fjäril


Ringar: silvrig sten, guldig med stenar, guldig med svart mitten & stenar runt. Dom två guldiga hittade jag nu, den mittersta är väl ingen höjdare kanske...


Övriga smycken: guldig hästbrosh, silvriga örhängen & tro, hopp & kärlek örhängen

Sådär de va nog allt! Somsagt inte världen bästa bilder men vill ni se något plagg bättre så säg till!


Kommentarer
Postat av: Esmeralda

jaa eller hur, den är så himla söt! :)

2010-02-06 @ 14:36:09
URL: http://ndotter.se
Postat av: Carrou & the Bird

Åh så mycket härligt! ska se om jag kommer på något! Kram

2010-02-06 @ 14:49:20
URL: http://carrou.se
Postat av: Sofia

tackar :)



vita baslinnet, svarta skinnkjolen, silvriga halsbandet och en rejäl festmakeup :)

2010-02-06 @ 15:19:29
URL: http://kumpumaki.blogg.se/
Postat av: Sandra - Piffad

Jag tycker det vita linnet högst upp slappt instoppat i de stentvättade jeansen och ovanpå (om det funkar) den vita "boleron" eller en uppknäppt skjorta uppkavlad i ärmarna över. Sedan de silvriga halsbandet från Lindex :)

2010-02-06 @ 16:10:34
URL: http://piffad.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj, är inte så lätt det här!

Men den svarta kjolen med ett enkelt vitt linne instoppat, och kanske den vanliga svarta koftan om du vill ha ngt som värmer armarna, eller den korta aprikosa tröjan ovanpå. Ös på med armband och ringar, och om du bara har linnet eller linent med koftan, så tycker jag att det silvriga halsbandet kan bli fint till!



Annars är lackleggings himla snyggt med den rödrutiga skjortan. Antingen med ett vitt linne under och öppen, eller så kan du ha den stängd med ett bredare bälte i midjan!



Eller en vita oversize-skjorta med paljettleggings t.ex, och kanske ett bälte där med!

Den aprikos/rosa tunikan är väldigt snygg också om man vill ha lite färg!



Jeans och linne tycker jajg är skitsnyggt och trivs bra i, och för att göra det lite roligare och så det ser mer planerat ut brukar jag ösa på med smycken. Många halsband tillsammans, ringar på flera fingar osv!



Detta kommer kanske lite sent, så hoppas du hittade något att ta på dig som du blev nöjd med. Finns massa potential där i din garderob. Jag kanske gav dig några idéer till en annan gång iaf... Inte bara fest utan rätt allmänt blev det väl... :)

2010-02-06 @ 18:49:52
URL: http://idasvedlundstahl.blogg.se/
Postat av: Karin

Oj, det här var ett minst sagt ambitiöst inlägg! SÅ mycket bilder!



Hmm, om jag ska försöka välja EN outfit så skulle jag ta de stentvättade jeansen och Musse Pigg-tröjan. Kanske lite trist, men jag bara älskar den tröjan. Plus en mängd med smycken! :)

2010-02-06 @ 18:54:21
URL: http://karinbylund.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack för spirorna-kommentaren förresten! Haha! Jag är en lång jä*el med långa ben... :)

2010-02-06 @ 19:06:24
URL: http://karinbylund.blogg.se/
Postat av: Filippa Maria Matilda Nyman

anmäl dig till:

DAGENS BLOGG!

2010-02-06 @ 21:25:50
URL: http://waterrr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0