Part 2

Såhär kan en liten planering för veckan se ut för mig, bara skriva upp vad man måste göra och när det behöver vara klart till, börja sedan beta av på det som är viktigast. Blev en liten följdfråga i mitt lilla inlägg så tänkte ta dem här;

 

Grymt bra tips! Men har du något förslag på hur man kan lära sig att hålla planeringen? Jag planerar allt som oftast, men har en extremt ful ovana att alltid skjuta eller strula till mina planer! =S Framförallt om det handlar om att jag planerar att gå upp tidigare än jag måste. Jag är en sån extrem sjusovare. Tips & Hjälp? tack! Superfin blogg i övrigt!


Det handlar om att bestämma sig! Stark vilja är allt som behövs och se till att tänka på alla fördelar som det för med sig. Bestäm dig för att klockan 06 ska jag gå upp (tex) och då är de det som gäller. Känner du på kvällen att du behöver en kvart extra på morgonen så strunta i snoozen och ställ klockan en kvart senare bara. Kan kännas skönt att snooza ibland men det är mycket skönare att få ostörd sömn fram tills klockan ringer. Några små tips är att ställa väckarklockan en bit bort så att du måste gå ur sängen när den ringer, tänd en stark lampa, dra upp rullgardinen (inte för att det hjälper så mycket nu men haha). Det gäller allt, bestäm dig för at du ska genomföra det och gör det, känns super bra efteråt!

 

Måste även dela med mig av ett mycket bra tips!
Jag håller fullständigt med dig! Suveräna tips dessutom. Jag har alltid som mål att göra klart något innan torsdagen, så att jag gör något planerat måndag-torsdag & att jag får en perfekt ledig helg och kan slappna av med familj, pojkvän & vänner.
Sätter vi upp mål i livet lever vi lättare och dessutom mår vi sundare. Bra att du delar med dig så att fler inser att det är enklare med mål & planeringar.
Ha en mycket bra dag, för det är du värd.
Massa kramar!


Jätte smart att göra alla måsten (om man hinner) fram tills torsdag så att man har helgen fri!

Kommentarer
Postat av: Jess

Håller med dig! Bra tips :)

2011-10-05 @ 16:49:20
URL: http://fashionjungle.blogg.se/
Postat av: Louise

Kolla upp Täby? Nu vill jag veta mer! Jag bor nämligen där. ;)

2011-10-12 @ 19:51:03
URL: http://creation.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0