all fall down

Här har det inte vart allt för livat i veckan, troligtvis för att det har vart fullt upp. Veckan har flugit förbi som vanligt, helgen blev inte riktigt som planerat. Vi insåg att det hade blivit svårt att ta med kidsen till nöjesfältet i fredags som var planen från början. Jag och mamin skulle åkt, en skulle behöva ha koll på lillan hela tiden som är för liten för att åka något, de andra tre skulle troligtvis inte kunna åka samma saker eftersom de är olika långa, så vi gav upp det. Istället skulle vi gått till Sea World (Vattenpark med bergochdalbanor, delfiner, späckhuggare, valar osv) men vi kom iväg så sent i fredags så vi hoppade det, sparar biljetterna till en annan dag, och åkte till hotellet bara. Ett hotell med lite olika pooler, vattenrutschbana och en surfpool. Kände mig inte på topp men det är ju alltid roligt att åka iväg och bo på hotell. Spenderade halva lördagen där innan vi åkte tillbaka mot lakehouset, jag hade hand om småttingarna medans mamin & de två åldsta var iväg och tränade inför deras sista vattenskideshow för i år. När dom kom hem åkte jag till mataffären och sen hade vi slappkväll.
 
Idag har jag väl vart mer eller mindre ledig, har haft hand om barnen några korta stunder. Det har vart show på den klubben som familjen är medlemmar i för vattenskidor och wakeboard, det var Grease-tema. Barnen åkte runt på sina skidor & wakeboard och några killar gjorde riktigt imponerade saker, speciellt för mig som aldrig har sett något sånt här innan. Dom hoppade, gjorde 360, hoppade över varandra, gjorde volter med wakeboard men det häftigaste var när dom startade från taket på ett båthus, utan skidor, och åkte på fötterna efter båten svinfort en bra bit. Skypade lite med mamma & pappa, saknar dom som tusan! Sen åkte jag till huset en snabbis, rastade hudarna och betade hästen. Stannade till i mataffären och haffade lite saker som jag behövde osv. Nu ligger jag i sängen och ska försöka hålla mig vaken tills Ellen vaknar så att vi kan skypa. I morgon flyttar vi tillbaka till huset vilket ska bli skönt, längtar efter min säng!
 
Längtar som tusan efter att prata med Ellen, efter att ha träffats in princip varje dag hela sommaren så känns 2 !/2 månad som en evighet. En evighet utan massa skratt, sjuk humor, någon att dela alla tankar med, någon att krama, någon att somna hand i hand med, djupa samtal om livet, massa konversationer om ovärda saker, fina sommarkvällar med bad, gott att äta & skratt, vin, galet dansande och att bara vara. Skype blir inte samma sak, det är svårt att få ihop det med tidsskillnaden ibland, saker som händer som jag i vanliga fall ringer och pratar om på direkten glöms bort, ett foto på nattuksbordet är långt ifrån en hand att hålla när man somnar. Usch nu blir jag ledsen, saknar min bästis så himla mycket.
 
Förövrigt börjar jag bli frustrerad över mina kurser som jag ska ta medans jag är här, min LCC har svårt att få svar från Cultural Care om vart och vad jag kan läsa. Vilket irriterar mig, jag vill komma igång så att jag kanske kan få ett lite mer socialt liv. För det suger rätt hårt att inte ha någon att umgås med, och jag vet att det inte är någon idé att gnälla utan göra något åt det istället. Men tro det eller ej, det är inte helt lätt att komma till ett helt nytt land, försöka hitta någon att utveckla en vänskap med osv. Det är troligtvis lättare för andra au pairer som bor i mer au pair täta områden, här vet knappt ingen vad en au pair är och den närmsta bor en timma bort. Men det finns ett unviersitet här i den lilla pluttstaden men jag har inte lyckats räkna ut vart alla dom som går där håller hus. Är så evigt tacksam för att jag har hamnat hos en så himla bra familj, annars vet jag inte vad jag hade tagit mig till eftersom jag spenderar mycket av min fritid med dom. Vilket gör att jag aldrig blir uttråkad men jag behöver ha ett eget litet liv bredvid också. Lite röriga kvällstankar, nu ska jag fortsätta äta kakor och hoppas på att klockan går lite fortare!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas du hittar lite nya människor att umgås med så småningom! Vet iafl hur det är att flytta till en ny stad utan vänner... Inte så lätt så jag kan ana hur det är att flytta till ett helt nytt land! Kämpa på, många kramar

2013-10-29 @ 21:15:02
URL: http://jennystoa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0