lego house

Idag vill jag gnälla lite, alla dagar är inte solsken och gröna skogar eller vad man säger. Gnälla för att jag har huvudvärken från helvetet som inte ger sig. Trotsiga barn som inte lyssnar. För att postkontoret ville ha 120 DOLLAR för att skicka ett superlätt paket, dom ändrade det till 30 dollar vilket fortfarande är dyrt. 240 spänn för att skicka ett lätt litet paket, mamma skickade hit två tidningar vilket både är större & tyngre och betalde 100 kr. För att jag gick in i en såklallad skönhetsaffär för att få hjälp med att hitta en foundation som passar min hudtyp & färg, bara för att komma hem och märka att hon har lurat på mig en för ljus så att jag ser ut som ett spöke. För att jag inte har vart hemma i kväll och jag måste tvätta min tvätt nu och det blir seeeeeent. För affärer med en massa skräp där det knappt går att hitta något som duger att rida i. För att jag saknar alla där hemma. För att det är lika svårt att hitta någon att umgås med här som det är att hitta en nål i en höstack, in princip alla i min ålder är iväg och läser på college. För att tjejen med stallet och den engelska ridiningen inte har ringt tillbaka. För att jag saknar kärlek & närhet, och mina favoriter är ett halvt jordklot bort. För att jag precis spillde nagellack på datorn, jeansen & tröjan.
Åkte till mataffären efter några misslyckade timmar i stan och fyndade två OPI lack för att pigga upp mig lite, ett glittrigt mörkgrönt och ett glittrigt rosa. Det rosa var superfint på, visar i morgon! Och köpte lite godis, dom har typ bara äckligt godis här så fick nöja mig med snickers, twix och reese´s, saknar svenskt lösgodis. Nu ska jag se klart på A little bit of heaven som jag däckade ifrån igår, och passa på min tvätt. I morgon är en bättre dag!

Kommentarer
Postat av: Malin

Reese's är ju CP GODA! Finns ju typ inte i Sverige, finns dom så är dom gamla och dyra.. :P Jag kan exportera godis!

2013-10-08 @ 11:11:42
URL: http://mullesdrommar.blogg.se
Postat av: Anna

Know the feeling! Var au pair 2006-2007... Men det är lätt värt det i slutändan :) Ett tips är att läsa någon kurs på college, det måste man ju ändå göra som au pair, men det bästa är att göra det så fort som möjligt och gärna ta nån ganska vanlig kurs så att man träffar lite folk! Om det nu finns något college i närheten? Typ ett community college kanske? Annars borde ni ju ha några au pair träffar, och nån borde väl vara trevlig :) Hoppas i alla fall att du hittar några vänner snart!

2013-10-10 @ 20:29:15
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0