vart tog du vägen september?

Tjuvstartar lite, är oktober om 53 min här!

Har haft en chilldag, började vid nio och eftersom det är måndag är det lite halvkaos (alla har fullt upp på helgen, det blir massa tvätt, barnen har kompisar över, leksaker sprids ut osv) så städade upp lite med den lilla gullungen på höften eller tomtandes efter mig. Världens sötaste ettåring! Fixade lunch till kidsen, mamman tog barnen, jag dumpade en lunchbox på skolan och åkte till mataffären. Börjar lära mig att hitta därinne men är som en förvirrad höna emellanåt, inte alltid rätt att hitta rätt sorts korv eller soppåsar. Åkte hem igen, hade rast, tänkte rida men fick spendera en timma med att leta efter hästarna i deras enorma hage utan att hitta dom så det blev inget med det. Åkte istället med mamman för att fixa lite växter, httade inga haha, åkte hem, lekte lite med minsitingarna, gjorde tacos till la familia (barnen undrade varför jag hade gurka till, hallå det är givet i tacos?!), red en sväng med 11åringen (myyys), hjälpte åttaåringen med hans kaos till rum och sen har jag bara slappat.
 
Så det är ungefär så mina dagar ser ut. Brukar ta hand om ettåringen och fyraåringen (han går på preschool tre dagar i veckan till halv tolv), så då leker jag med dom, tvättar, håller det rent och snyggt och fixar lunch. Åttaåringen går på hemskola till elva så brukar hämta honom då och droppa han på hans andra skola samt ha med lunch till honom och hans syster, i samma veva plockar jag upp fyraåringen om han är på preschool. Åker till mataffären ibland, dagarna är väldigt varierande. Mamman jobbar hemifrån/hemmafru så allt beror på vad hon har att göra under dagen. Jag trivs jätte bra som det är, mycket variation! Beroende på dag så hämtar jag barnen från skolan, volleyboll eller cheerleading ibland, går med dom på matcher osv. Trivs superbra i den här familjen, deras livsstil passar mig som handen i handsken (att dom bor som dom gör, hästarna, mycket att göra, varation) och dom är så himla härliga!

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej! :) Jag var tyvärr bara där en månad 2011 då det inte funkade med familjen. Sedan fick jag inte tag i någon ny familj, så tyvärr fick jag åka hem. Jag bodde i Lakeway utanför Austin och åkte med ST, aupair in america.

Så jag har tyvärr ingen koll på om det finns svenska tjejer där, men när jag var där så var vi bara 4 svenska tjejer inom olika förmedlingar som var där. Har du kollat på facebook? Du kan ju skriva på facebook på förmedlingarnas sidor? Kolla culture care, Skandinaviska institutet, STS och sedan finns det säkert någon mer. Har du sökt på "au pair in austin" på facebook? Där finns det en del grupper.

Eftersom jag var där så kort stund så hann jag tyvärr inte se så mycket. Utan hör med din värdfamilj med vad du borde se och även med din kontaktperson i förmedlingen, hon/han borde veta sånt. :) Hoppas att detta hjälpte dig något! :)
Ha det så bra!

2013-10-01 @ 18:27:19
URL: http://sundaay.blogg.se
Postat av: Louise

Här är även en sida som du skulle kunna kontakta :)

http://www.swea.org/default.aspx?mid=4018

2013-10-01 @ 18:31:05
URL: http://sundaay.blogg.se
Postat av: Katarina

Jag tycker det är så bra att du åkte iväg och så glad att du trivs! Som du sa i ett inlägg längre ner, livet är för kort för att inte våga och göra saker som är roliga :)

Svar: Hihi ja jag har inte ångrat det en sekund än :)
jjennnyys.blogg.se

2013-10-01 @ 20:19:08
URL: http://saganomensaga.blogg.se
Postat av: valma

Hej! så kul att du hittade till min blogg ^-^
jo, houston är en bit bort, men jag ser att du är nära san antonio! trevlig stad, var där på spring break (: jag har varit i houston sedan februari, så lite på 7mån! tiden går så jäkla fort :D
vilken organisation är du med? det finns en hel del au pairer i san antonio men vet inte om svenskar.. här i houston finns i alla fall ett par :)

men visst, vore kul att snacka, fastän vi inte är så nära varann. men kanske jag kommer ditåt snart eller du hitåt (: !

ps. så himla coolt att du får chilla med hästar också! avis haha!

2013-10-02 @ 16:16:22
URL: http://shangrilaa.ratata.fi
Postat av: valma

..glömde fråga hur länge du varit i usa (: och hur du trivs?! det är ju grym skillnad med vädret + att vi är så långt borta hemifrån

2013-10-02 @ 16:18:30
URL: http://shangrilaa.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0