Appendix

Dom senaste tolv dagarna har vart en mardröm. Åkte på en rejäl förkylning förra tisdagen, sov hela tisdagen och onsdagen, på onsdag kväll började min mage göra ont. Hade samma problem för tre år sedan när jag var förkyld, fick åka till akuten för att det gjorde så ont. Dom trodde att det var blindtarmen men sen visade det sig att mina körtlar i magen hade svullnat pga förkylning, körtelbuk. Så det var vad jag trodde det var igen, på torsdag kväll gjorde det olidligt ont så åkte till akuten och dom konstaterade att det var blindtarmen. Väldigt många tysta tårar började strömma ner för kinderna, livrädd för att bli sövd och vill att mamma ska vara där och inte ett halvt jordklot bort. Ganska löjligt med tanke på att det "bara" handlade om att operera bort blindtarmen. Opererade bort den på fredag, inflammerad och sprucken. Fick stanna tills på måndag. Så jag kom hem i måndags, har ingen aptit och kan inte behålla nån mat. Äter två olika antibiotika, för infektionen i magen, och medicin för att jag inte kan behålla nån mat. Längtar tills det blir måndag och jag ska på återbesök, förhoppningsvis kan jag sluta äta antibiotika då, vilket troligtvis är anledningen till att jag inte har någon aptit eller kan behålla mat. Så jag missade både jul och nyår här, vilket är ledsamt för det var min sista jul med familjen, och nyår är inte kul att fira i soffan iklädd mjukisar. Så mitt humör har vart bättre. Men förhoppningsvis vänder det nästa vecka och jag är back on track, även om jag inte får lyfta något, hej handikappad (kan liksom inte ens lyfta upp lilltjejen i bilstolen).  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0